Barnfondens blogg har bytt plats!


Bloggen har flyttat och finns numera på www.barnfonden.se/blogg

Här hittar du berättelser från resor gjorda mellan december 2008 och maj 2011, till fadderprojekt i bland annat Mali, Indien, Gambia och Mexiko.

Du kan läsa mer om Barnfondens arbete på vår hemsida www.barnfonden.se

fredag 19 mars 2010

På väg till Mali

Av: Martina Hibell


Nu är det snart dags att bege sig till Mali igen, och jag ser verkligen fram emot att få komma ner till gamla och nya bekanta, den torra värmen och det intensiva arbetet. Visst har man lite resfeber, men packningen börjar kännas bekant med många ombyten av svala men täckande kläder. Under den kommande resan har jag två huvudsyften. Malariaprojektet har nu löpt halva tiden så det är dags för en mindre utvärdering för att se vad som går mer och mindre bra. Det är viktigt att göra utvärderingar även under projektets gång för att kunna förbättra det som går mindre bra, och förstärka det som fungerar bra. Dessutom har vi nyligen startat ett samarbete med den maliska organisationen ASDAP i ett projekt som ska jobba med att stärka kvinnligt ledarskap och lyfta upp vikten av hälsosam familjeplanering. Projektet ska lanseras för hela byn nu under veckan, och jag ska vara med och träffa de inblandade. Det är med stor förväntan jag beger mig till flygplatsen och lämnar den stundande malmövåren bakom mig för en vecka.


Jag skriver snart igen.

Inga kommentarer: