Barnfondens blogg har bytt plats!


Bloggen har flyttat och finns numera på www.barnfonden.se/blogg

Här hittar du berättelser från resor gjorda mellan december 2008 och maj 2011, till fadderprojekt i bland annat Mali, Indien, Gambia och Mexiko.

Du kan läsa mer om Barnfondens arbete på vår hemsida www.barnfonden.se

torsdag 17 mars 2011

Framme i Mali!

Av: Ulrika Wedin

Jag åkte hemifrån vid halv tio och tolv timmar senare, med flyg från Köpenhamn och byte i Paris, är jag framme i Malis huvudstad Bamako. Resan har gått smidigt. Att på 11 000 meters höjd se solen sjunka ner över Sahara och färga himlen orange, och därefter se fler och fler stjärnor tändas på den mörkande himlen är magiskt.

När jag gick av flyget kändes det först svårt att andas. Trots att det är sent på kvällen är det 35 grader varmt och jag undrar hur det kommer att kännas mitt på dagen. Men samtidigt känner jag igen lukterna och den varma vinden. Det är över två år sedan jag var i Mali senast, men landet har en särskilt plats i mitt hjärta.

I morgon kommer jag att befinna mig på det luftkonditionerade landskontoret större delen av dagen. Där kommer jag bland annat att träffa landschefen André Sinamenye och diskutera framtida samarbeten. Jag ska också träffa Moussa och Mohamed som kommer att vara med och utvärdera malariaprojektet i Selingué.

Men nu ska jag försöka sova. Det går inte att få upp ett myggnät i rummet, så fläkten i taket snurrar för fullt så att eventuella malariamyggor förhoppningsvis får svårt att flyga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att resan ner har gått bra. Väntar med spänning på fler uppdateringar :) / Lillstrumpan