Barnfondens blogg har bytt plats!


Bloggen har flyttat och finns numera på www.barnfonden.se/blogg

Här hittar du berättelser från resor gjorda mellan december 2008 och maj 2011, till fadderprojekt i bland annat Mali, Indien, Gambia och Mexiko.

Du kan läsa mer om Barnfondens arbete på vår hemsida www.barnfonden.se

måndag 25 april 2011

I Udaipur

Av: Ulrika Wedin

Sängen känns väldigt lockande just nu, men jag ska försöka skriva några rader först. Efter nästan 20 timmars resa med stopp i München och Delhi mötte personal från ChildFund India upp vid flygplatsen i Udaipur.

Jag fick en dryg timme på hotellet för att duscha och äta innan det var dags att besöka det regionala kontoret i Udaipur där nio personer arbetar för att på olika sätt stötta de sju fadderprojekt som finns i Rajasthan och som totalt ger stöd till 7300 fadderbarn och deras familjer och byar.

Efter en så lång resa med minimalt med sömn var en två timmar lång genomgång av verksamheten i Rajasthan kanske inte högst upp på min önskelista. Men personalen var så entusiastisk och engagerad att jag faktiskt glömde bort min trötthet för en stund. Det märks att de verkligen brinner för det de arbetar med och de svarade kunnigt och insatt på alla frågor jag ställde.


I morgon åker vi direkt ut till fadderprojektet Alert, knappt en timmes bilresa från Udaipur, för att jag ska få se hur allt de berättat om idag fungerar i praktiken. Jag kommer förhoppningsvis också få tid att prata med chefen för fadderprojektet om de frågor Barnfondens fadderservicechef Karin Bergqvist skickat med mig. Skriver snart mer om det jag får veta här på bloggen!

Inga kommentarer: